Přijde to pomalu a plíživě, ten okamžik, kdy Vaše podnikání potřebuje nabrat nový dech, nový směr, nebo jen změnit kabátek za novější model, odpovídající více současnému trendu. Nebo to také může přijít jako blesk z čistého nebe, ale je to tu a musíte si s tím nějak poradit. A jak tedy na to?
Jako první krok si uděláme průzkum konkurence, jak to dělají oni, jak vypadá jejich kabátek, jejich prezentace na internetu, co nabízejí a Vy ne? Do jakého pozlátka svým zákazníkům balí své výrobky a služby? Jaké mají oproti nám ceny, jaké služby nabízejí na víc? Mají například e-shop, zákaznickou linku, vystupují na sociálních sítích? Jak se tam prezentují?
Výborně, už máte přehled, co dělají ostatní jinak, moderněji, lépe než Vy. Máte tedy příležitost svou prezentaci změnit, vylepšit udělat ještě lepší, než má konkurence, zabalit do ještě blyštivějšího pozlátka, které se bude líbit, které bude lákat a prodávat. Už stačí jen to pozlátko vyndat a použít, zmodernizovat se, zatraktivnit a zviditelnit, dát se na odiv konkurenci a především našim stálým i novým zákazníkům.
To je to, co každému upadajícímu podnikání dodá nový život, přinese pozitivní změnu, dodá vítr do plachet.
Tak už také přemýšlíte nad tím, jaký nový kabátek a nový styl prezentace zvolíte pro restart svého podnikání? Neváhejte moc, buďte o krok před konkurencí. Nechcete být přeci rybka, co v podnikatelském prostředí sotva živoří, chcete být hlavní velkou rybou v celém rybníce a to pasivitou nedokážete.
Změna image, změna míst, kde se prezentujete a způsob, jakým se prezentujete, to je to, co dnes prodává a dělá rozdíl mezi úspěšnými a neúspěšnými podnikateli. Co předurčuje vítěze a odlišuje ho od poražených. Můžete například zvolit prezentaci krátkým videem, kde ukážete, jak výrobek který prodáváte používat, jaká pozitiva přinese kupujícímu, proč má koupit u Vás a ne jinde.