NejvyÅ¡Å¡Ã tÅ™Ãdou pozemnÃch komunikacà jsou v naÅ¡Ã zemi bezesporu dálnice. Ty by mÄ›ly umožňovat nejrychlejÅ¡Ã a nejplynulejÅ¡Ã dopravu. Tak tomu vÅ¡ak mnohdy nenÃ. AÄkoliv za jejich použÃvánà platÃme, ve formÄ› dálniÄnÃch známek, rozhodnÄ› nejsou ani zdaleka takové, jak by mÄ›ly vypadat. Je vÅ¡ak pravdou, že nÄ›které vÄ›ci dÄ›lajà řidiÄům vÄ›tÅ¡Ã vrásky, než jiné.
Â
Â
Jednou z nich je i stav vozovky. Dalo by se pÅ™edpokládat, že na silnicÃch s maximálnà povolenou rychlostà ze vÅ¡ech bude dobrý, neboÅ¥ rychlá jÃzda pÅ™es hrboly by znaÄnÄ› poÅ¡kozovala pérovánà auta. SkuteÄnost je vÅ¡ak jiná. Na naÅ¡ich dálnicÃch najdeme úseky pÅ™ipomÃnajÃcà spÃÅ¡e tankodrom.
Â
Ano, je pravdou, že po nich jezdà těžká kamionová doprava. AvÅ¡ak právÄ› s tÃmto vÄ›domÃm by mÄ›ly být dálnice projektovány a stavÄ›ny. Koneckonců, právÄ› pro nÄ› byla původnÄ› urÄena. Bohužel, použitÃm nekvalitnÃho materiálu docházà k velmi rychlému poÅ¡kozenÃ, což se velmi brzy projevà vznikem prasklin a dÄ›r.
Â
Â
To samozÅ™ejmÄ› vyžaduje opravu, což je dalÅ¡Ã vÄ›cÃ, která mnoha lidem vadÃ. V podstatÄ› u nás neexistuje dálnice, která by nebyla na nÄ›jakém mÃstÄ› opravována. To samozÅ™ejmÄ› zdržuje provoz a vytvářà kolony. NavÃc to stojà penÃze, které pak chybà jinde.
Â
JÃzda po Äeských dálnicÃch tedy rozhodnÄ› nenà tak pohodová, jak by se dalo Äekat. Pokud se nejedná o ÄerstvÄ› opravený úsek, můžeme Äekat pomÄ›rnÄ› znaÄné zdrženÃ, o neustálých dopravnÃch nehodách ani nemluvÄ›.
Â
Bohužel to v souÄasnosti vypadá, že s tÃm vláda ani dopravnà podnik nechtÄ›jà pÅ™ÃliÅ¡ dÄ›lat. PÅ™i stále se zvyÅ¡ujÃcÃm poÄtu automobilů vÅ¡ech velikostà vÅ¡ak musà být jasné, že tato situace je dlouhodobÄ› neudržitelná. Proto je potÅ™eba, aby byla vymyÅ¡lena nová strategie, která by stav naÅ¡ich dálnic koneÄnÄ› zlepÅ¡ila na takovou úroveň, na jako jsou zvyklà lidé v cizinÄ›. Pak se za nÄ› nebudeme muset stydÄ›t. Jak ale již bylo Å™eÄeno, nÄ›co takového je prozatÃm v nedohlednu.